René van der Vleuten wint Ondernemersprijs 2017
René van der Vleuten wint de Ondernemersprijs Land van Cuijk & Noord-Limburg 2017, de Oeuvreprijs 2017 ging postuum naar Chris Kepser.
Diversiteit, doorzettingsvermogen, zelfreflectie en passie
De regio presenteerde op 3 november opnieuw een avond vol spanning en entertainment in een wederom uitverkochte Schouwburg in Cuijk. Ook dit jaar stonden drie totaal verschillende ondernemers in de schijnwerpers tijdens de uitreiking van de Ondernemersprijs Land van Cuijk en Noord-Limburg 2017, waarbij diversiteit, doorzettingsvermogen, zelfreflectie en passie hoog in het vaandel stonden. René van der Vleuten van Globemilk heeft de Ondernemersprijs dit jaar gewonnen, Ramon Janssen van AVG Heijen en Nico van Eeden van Schadenet Van Eeden Cuijk mochten de zilveren prijs in ontvangst nemen. Dit jaar werd voor de eerste keer de prijs voor ‘Opmerkelijk Ondernemerschap’ uitgereikt. Dit keer in de vorm van een Oeuvreprijs, welke postuum ging naar Chris Kepser. De prijs is door de familie in ontvangst genomen.
Globemilk B.V. levert met haar kwalitatief hoogwaardige producten en diensten op duurzame en professionele wijze een bijdrage aan de wereldvoedselvoorziening. Deze missie is voor Globemilk geformuleerd. De kernwaarden kwaliteit, betrouwbaarheid, verantwoordelijkheid en flexibiliteit dragen bij om de missie te verwezenlijken. Eigenaar René van der Vleuten is een aanpakker en een doorzetter, die op zijn “boerenslimheid” vertrouwt. Hij heeft een visie en zoekt de samenwerking. Hierin gunt hij zijn partners ook een goed resultaat. Met zijn kennis van de markt zoekt hij naar toegevoegde waarde. Duurzaamheid en lange termijn zijn voor hem belangrijk. Hij wil geen concessies doen aan de kwaliteit van zijn producten en het proces. Bij ontwikkelingen staat "waarom" centraal. René is dan ook een enthousiaste fan van "De Gouden Cirkel" van Simon Sinek. Gevoel is voor René heel belangrijk en dat heeft hij ook doorgevoerd in zijn manier van ondernemen. Uitspraken die René doet passen bij hem. "Dingen worden onthouden als er een emotie aan is verbonden." Hij gaat bewust niet overal mee naar toe en speelt goed in op de gebruiken in de cultuur van de klant. "Hoe minder je je laat zien, hoe belangrijker je bent."
Ramon Janssen is eigenaar van AVG, een bedrijvengroep die actief is met infrastructurele werken (AVG Infra), transport (AVG Transport), het leveren van betonmortel en andere bouwstoffen, het recyclen van bouwafval en het leveren van recyclingproducten aan (wegen)bouwbedrijven (AVG Bouwstoffen). Daarnaast worden landelijk OCE-opdrachten uitgevoerd. Dit betreft vooronderzoek, risicoanalyse en opsporing van explosieven. Ramon Janssen heeft het aangedurfd om met een personal coach kritisch naar zichzelf en zijn eigen functioneren te kijken. Hij heeft geleerd om ‘los te laten’ en te vertrouwen op anderen. Dit heeft geresulteerd in een bredere scope, betere samenwerking tussen de verschillende bedrijfsonderdelen en een betere risicobeheersing. Hierdoor worden betere resultaten geboekt en staat het bedrijf er sterker voor.
Ramon is realistisch. AVG heeft een flinke stap in de goede richting gemaakt, maar ondernemen is ook blijvend durven veranderen. Aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen, kansen zien en grijpen. De ambitie van Ramon gaat verder. In Nederland en Duitsland wil hij het AVG marktaandeel van alle divisies verder vergroten en zijn klanten nog meer ontzorgen.
Nico van Eeden richt zich met zijn schadeherstelbedrijf Schadenet van Eeden op schadeherstel voor personenauto's en kleine bedrijfswagens. Het bedrijf is aangesloten bij Schadenet en werkt hoofdzakelijk voor verzekeringsmaatschappijen, die voor een belangrijk deel de tarieven bepalen. Hij heeft de beschikking over de modernste apparatuur, waardoor de dienstverlening van grote kwaliteit is maar ook kan het schadeherstel daardoor efficiënt worden uitgevoerd. Nico van Eeden is vasthoudend. Hij is een doorzetter, geeft niet snel op en is steeds op zoek naar verbeteringen. De wijze waarop hij zijn eerste bedrijfspand heeft verworven en later het juridisch gevecht met de verzekeringsmaatschappij zijn hier duidelijke bewijzen van. Nico heeft hart voor zijn bedrijf en zijn medewerkers en hij kent de markt. Na de brand in 2013 heeft hij besloten om de zaak opnieuw op te bouwen. Hij vond dat hij dit aan zijn medewerkers verplicht was. Zijn ervaringen met verzekeringen en juridische procedures deelt hij nu met andere ondernemers.
Nico loopt voorop in de markt van schadeherstel. Hij is continu op zoek naar nieuwe ontwikkelingen en technieken, die hij in zijn bedrijf kan toepassen. Daardoor blijft hij de concurrentie voor en wordt hij ook door vakscholen gevraagd als examinator op te treden. Hij wil een stabiel en gezond bedrijf achterlaten en overdragen aan zijn zoon, die werkzaam is in het bedrijf.
Voor vragen over dit bericht kunt u contact opnemen met Elonique Dalhuisen:
06-53385748.